Úvod:
Trend prináša silnú konkurenciu

Trh s doplnkami stravy zažíva dynamický rast a neustále sa mení. Hlavné trendy zahŕňajú zvýšený dopyt po prírodných a organických produktoch, personalizovaných doplnkoch stravy a tzv. „clean label“ výrobkoch, ktoré neobsahujú umelé prísady. Očakáva sa, že trh bude naďalej rásť v dôsledku rastúceho záujmu o zdravý životný štýl a preventívnu zdravotnú starostlivosť. Marketingoví odborníci, manažéri značiek a vlastníci e-shopov stále hľadajú nové komunikačné stratégie, aby dokázali osloviť svojich zákazníkov a ostať relevantný v narastajúcej konkurencií.

 

Kapitola I.:
Začiatok spolupráce

Počas pandémie v rokoch 2020-2022 sme v Azyl Production s.r.o. zaznamenali vysoký nárast eshopov a onlinových riešení. Pri spoločnom stretnutí nášho biz-development teamu a mediálneho oddelenia sme spojili túto informáciu s dátami z mediálneho trhu a zistili sme, že ekonomicky najaktívnejšia časť populácie Muži a Ženy od 35 rokov stále pozerajú TV v dostatočnom množstve a nielen to. Sú to aj najvernejší zákazníci eshopov a aktívni používatelia sociálnych sietí a video platforiem (youtube).

Rozhodli sme sa eshopom, ktoré boli pripravené rásť, sprostredkovať mediálny priestor, kde ich konkurencia zatiaľ nekomunikuje. Vznikol náš produkt Shopping+, nadstavba Online marketingu, ktorý osloví plošne nových zákazníkov a pripraví ich na nákup.

Mali sme 3 podmienky:

1. vlastná značka
2. vysoká kvalita produktu
3. funkčný performance marketing s profesionálne nastaveným remarketingom.

Po krátkom čase sme objavili skrytý poklad zdravej výživy, mastichaterapia.sk

Kapitola II.:
Mastichaterapia.sk, malý eshop, veľká odvaha.

Keď sa povie TV reklama, väčšina si predstaví drahú reklamu a laik by povedal “Ja TV nepozerám.”,alebo “Ja telku ani nemám.” Dáta z mediálneho trhu, však hovoria opak.
Najväčšie TV stanice na slovensku spadajú do peoplemetrového merania, spravovaného spoločnosťou Kantar, na základe tohto merania vieme celkom presne povedať, koľko ľudí sledovalo odvysielanú reláciu, alebo TV spot.
Preto vieme klientovi povedať, kde a kedy jeho spot bude mať najväčší zásah. A čo sa týka ceny, našli sme presne taký priestor, ktorý dával zmysel nie len po mediálnej stránke, ale najmä aj po ekonomickej.
TV reklama, ako každá iná, je investíciou, preto ju porovnávame s tým, čo náš klient dokáže získať.
99% eshopov alokuje svoje marketingové rozpočty do Google Ads a Meta Ads. Tí, ktorí rozumejú brandu, obohacujú svoj mediamix o Youtube. Tak alebo onak, cieľové skupiny v online priestore sa do 2-3 rokov vyčerpajú a vy opakovane oslovujete rovnaké cieľové skupiny s klesajúcou efektivitou. Riešením je rozšíriť svoj mediálny mix o nový kanál.
S Mastichaterapia.sk sme sa dohodli na úvodnej kampani 50 spotov rozdelených do 3 mesiacov. Našou úlohou bolo vytvoriť 60 sekundový spot, ktorý predstaví neznámy no prospešný produkt slovenskej populácií. Tvorbou celovečerných trhákov a reklám sa v Azyl Production venujeme viac ako 15 rokov, vedeli sme, že Masticha je v dobrých rukách.

Kapitola III.:
Po 3 mesiacoch prvej TV kampane

Merať dopad TV kampane je komplikované a neexistuje jednoznačný názor, ako jej dopad na predaj zistiť z nástrojov ako je Google Analytics (Universal Analytics), alebo Google Analytics 4 (GA4).
My v Azyl Production nie sme špecialisti na Performance Marketing, sme špecialisti na príbehy, emócie a audiovizuálnu tvorbu. Preto sme zvolili 2 základné metriky, ktoré budeme sledovať: Organické a priame návštevy.
Do TV spotu sme viackrát umiestnili a poukázali na web mastichaterapia.sk, graficky aj vo voiceoveri.
S jasným Call-to-action (CTA) (výzvou k akcií), kde si môžu produkt Mastichu Active kúpiť a za akú cenu.Jasnou komunikáciou sme na web dostali len tých, ktorí boli k nákupnému rozhodnutiu najbližšie.
Po 50 dňoch kampane sme na spoločnom stretnutí porovnali dáta z Google Analytics a výstupov z peoplemetrov. Kampaň zaznamenala cez 1 200 000 Televíznych impresií, čo sa prejavilo na pozitívnom raste organických a priamych návštev.
Konkrétne dáta kampane nemôžeme zverejňovať z dôvodu zachovania mlčanlivosti.
Dôležité bolo pre nás, že sme našu spoluprácu predĺžlili o ďalších 6 mesiacov. Naše očakávania sa potvrdili. TV reklama je relevantná a vie pomôcť online reklame dosiahnuť lepšie výsledky, zaujať nové publiká a hlavne sa nám podarilo dokázať, že ľudia naďalej vo veľkom sledujú televíziu.


Rozpočet na základnú TV kampaň Shopping+, vie začínať od 5.000 eur za mesiac vysielania (bez DPH)

Kapitola IV.:
Po pandémií a zákon klesajúcich výnosov

V roku 2023 bol trh s doplnkami výživy odhadovaný na veľkosť 177 miliárd USD, v roku 2030 sa očakáva jeho veľkosť niekde pod 200 miliárd USD. Patrí medzi jeden z mála trhov, ktorý nespľasol po pandémií a neovplyvnila to ani vojna na Ukrajine. Dôvodov môže byť viacero, no interne to prisudzujeme zdravému životnému štýlu, ale i vysokému stresu a zvyšujúcim sa nárokom v práci, ktoré ľudí vedú k tomu, aby preventívne siahli po týchto produktoch.Úlohou každej značky je rásť. Kvalitný a dostupný produkt je začiatok, výzvou je spojiť mediálne investície a investície do tvorby obsahu tak, aby neustále generovali nové príležitosti.
Základný zákon klesajúcich výnosov hovorí o tom, že ak investujeme iba do jedného výrobného faktoru a nezvyšujeme investíciu do nových, dôjde k tomu, že výnosnosť kanálu dosiahne maximum a nový prírastok neprinesie. Podobne fungujú investície do reklamných a mediálnych kanálov.
Ak uviazne váš marketing len na obmedzenom počte kanálov, je len otázkou času, kedy ich potenciál vyčerpáte. Spoznáte to podľa toho, že na dosiahnutie rovnakých výsledkov bude potrebné vynaložiť stále vyššie náklady a znižovať si tak maržu.

Kapitola V.:
TV ako obsahový základ a spojenec sociálnych médií a youtube


TV spot, ktorým sme komunikovali v prvej fáze Shopping+ kampane, sme aplikovali do iných formátov a médií (sociálne siete) a pripravili tak pre mastichaterapia.sk celistvú marketingovú kampaň. Značka získala jednotný vizuál na všetkých komunikačných kanáloch. Uľahčili sme tak budúcim klientom rozpoznať mastichu medzi stovkami iných reklám na internete. Značka začala komunikovať a pôsobiť jednotne a sebaisto, čo podporilo nových zákazníkov, aby si Mastichu active kúpili. Vedeli sme, že produkt je najvyššej kvality a ľuďom prinášame niečo, čo im skutočne pomôže. TV reklama však nemala dopad len na predaj na eshope. Z lekárni, kde je Masticha Active dostupná, sme dostali správy o zákazníkoch, ktorí si pýtali “Mastichu z televízie.”

V čase písania tejto prípadovej štúdie (Júl 2024) uplynulo od prvého kontaktu s mastichaterapia.sk 28 mesiacov a s vďakou a uznaním môžeme povedať, že mastichaterapia.sk patrí stále medzi našich klientov a stálicou v TV reklame. Samozrejme nie je to len zásluhou TV reklamy, ale dobre nastaveného performance marketingu a odvážneho vedenia p.Pavla Bojdu. Je radosť pracovať s profesionálmi.
Momentálne pripravujeme pre Mastichu Active kampaň, ktorá bude jedinečná a unikátna v podmienkach TV aj Online reklamy, ale o tom niekedy nabudúce.

Dostupná TV reklama pre eshopy

Vplyv TV na pdporu účinnosti Online reklamy (zdroj: https://amabaltimore.org/does-ad-exposure-impact-brand-recall/)


Ak chcete osloviť nových zákazníkov pomocou stratégie, ktorá vás dostane pred konkurenciu, nechajte nám kontakt. Radi Vám predstavíme ďalšie projekty a služby, ktorými vám pomôžeme dostať sa k lepším výsledkom.

Kontaktujre nás